Plan van aanpak social media

Social media dragen bij aan het behalen van je bedrijfsdoelstellingen. Voor optimaal gebruik van
social media heb je een plan van aanpak nodig. Alleen een Twitter of Facebook account is niet genoeg. Online vind je genoeg voorbeelden voor een social media plan. Maar wat is nu de juiste aanpak? Zonder doordacht plan van aanpak leveren social media niet het maximale op.

Plan van aanpak social media

Samen met jou zet de social media consultant een plan van aanpak op. Daarin komen verschillende facetten aan bod. Een voorbeeld van onderdelen in het social media plan zijn:

  • Doelstellingen bepalen
  • Doelgroep definiëren
  • Huidig en gewenst online imago
  • Content kalender opstellen
  • Verantwoordelijkheden in kaart brengen


Het plan van aanpak voor social media wordt helemaal op maat voor jouw bedrijf gemaakt. Een gedegen social media strategie dus.

Social media plan voorbeeld

Door de inzet van social media weet KLM zich een positief imago aan te meten. Zij gaan structureel de dialoog aan met passagiers. En vaak doen ze dat op een verrassende manier. In deze video zie je dat KLM passagiers verrast op basis van wat zij hebben getwitterd. Een goed voorbeeld van een perfect uitgevoerd social media plan. 



Maak nu een afspraak


Voor een plan van aanpak voor jouw social media maak je nu een afspraak. Of wil je meer weten over een social media plan met voorbeelden? Bel ons op 058 – 216 44 65.

Wil je weten wat je mist?
Of bel 058 216 44 65

Wij houden je op de hoogte over alle handige social media trends

Welk sociaal netwerk zet jij zakelijk het meest in?