Contentstrategie

Je moet al je volgers, fans en connecties blijven enthousiasmeren en de conversatie blijven aangaan. Hoe je dat doet? Met een contentstrategie. Want wat je ook publiceert, het draait allemaal om de content. En social media zijn onderdeel van je contentstrategie.

Dit is een contentstrategie

Content is alles wat bezoekers lezen, zien en ervaren. Denk aan teksten, afbeeldingen en video’s. Dus ook je sociale netwerken. Met een contentstrategie zorg je ervoor dat je bedrijfsdoelstellingen behaalt en tegemoet komt aan de behoeften van je doelgroep. Een contentstrategie ondersteunt je in de creatie, uitvoering, sturing en bewaking van content. Een onmisbare basis dus.

Social media contentstrategie

Zoals gezegd zijn social media onderdeel van je contentstrategie. In een social media contentstrategie brengen we onder andere het volgende in kaart:

  • Hoe vaak ga je updates plaatsen?
  • Wanneer ga je updates plaatsen?
  • Welke updates ga je plaatsen?

 

Content kalender

Een handig hulpmiddel voor het managen van je content is een content kalender. Door al je content te plannen, zorg je ervoor dat je consistent blijft en relevant voor je doelgroep. Naast social media zijn dat dus ook je blog, nieuwsbrief, website, etc. In je content kalender neem je de volgende elementen mee:

  • Datum en tijdstip
  • Titel, onderwerp of thema
  • Auteur en eindverantwoordelijke
  • Content type: blog, video, whitepaper, etc.
  • Publicatiekanalen: website, Facebook, etc.


Door social media in je content kalender mee te nemen, ga je efficiënter te werk.

Like ons op Facebook en download de gratis white paper vol tips voor het maken van je eigen content kalender!

Kies voor het effectief managen van content


Met een contentstrategie maak je het voor jezelf een stuk makkelijker. Maak daarom nu vrijblijvend een afspraak. 

Wil je weten wat je mist?
Of bel 058 216 44 65

Wij houden je op de hoogte over alle handige social media trends

Welk sociaal netwerk zet jij zakelijk het meest in?